Cincinnati Trip - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu Cincinnati Trip - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu

Cincinnati Trip

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

29 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik ben zondagavond teruggekomen van mijn Cincinnati weekend trip. Was een leuk en druk weekend, heb veel gezien en veel gedaan.

Vrijdagmorgen werd ik rond 8 uur opgehaald met de taxi om naar Cincinnati te gaan. Eenmaal 5 minuten onderweg begaf de taxi het bijna en moesten we gaan ruilen van auto. Rond kwart over 9 kwamen we aan bij mijn hotel (Quality Inn Hotel). Heb ingechecked en even snel de kamer bekeken en daarna meteen (in de regen, gelukkig had ik de dag ervoor nog een paraplu kunnen kopen) naar het centrum van Cincinnati gegaan. Was ongeveer een kwartiertje lopen vanuit mijn hotel dus dat was goed te doen. Heb het centrum een beetje verkend, o.a. Fountain Square het centrale plein in Cincinnati, Casey Tower, het grootste gebouw in Cincinnati. Toen ben ik de Ohio River overgestoken naar Newport in de staat Kentucky. Daar hebben ze een groot aquarium waar vanalles en nogwat te zien is, o.a. de grootste kwallen collectie ter wereld. Verder hebben ze in Cincinnati en omgeving veel Duitse invloeden om een of andere reden. Vandaar dat er een Hofbräuhaus te vinden is in Cincinnati. Daar maar even naar binnen gegaan om te genieten van een eigengebrouwen halve liter. Ze draaien Duitse Schlagers en hebben van die typische lange picknicktafels binnen staan. Je kan er ook typisch Duits eten krijgen. Vorig weekend was hier trouwens Oktoberfest (was ook in München vorig weekend meen ik) dus ben eigenlijk een weekend te laat gekomen... Daarna ben ik nog even naar Mount Adams gegaan. Hier heb je een mooi uitzicht over Cincinnati om wat foto's te knippen. 's Avonds heb ik gegeten bij Montgomery Inn Ribs. Hun spare ribs zijn bekend door heel America dus ik moest er wel even de ribs gaan proberen, ze waren inderdaad overheerlijk. Daarna ben ik naar het hotel gegaan om nog even lekker tv te kijken en te gaan slapen.

De volgende dag weer vroeg uit de veren (valt wel mee, 9 uur ofzo). Eerst even ontbeten in het hotel (stelde niet veel voor) en toen naar Union Terminal gegaan. Daar hebben ze 2 musea en een Omnimax Theatre. Om even te beginnen met het Omnimax Theatre: onvoorstelbaar. Het is een soort van bioscoop maar dan veel en veel groter. Het scherm is zeg maar een megabol waar je min of meer inzit (schat ongeveer 20 meter in doorsnee). Je kan dus links, rechts, boven, onder kijken en je ziet dan een ander deel van de film (ik heb Dinosaurs Alive gekeken). Echt geweldig. Een museum is een historisch museum, vooral het deel over de machine-industrie in Cincinnati was interessant (blijf toch een werktuigbouwer :)). Ze hebben oude draaibanken en freesmachines en zo staan. Lijken nog erg veel op de conventionele machines die ze nu nog bij Unisign hebben, alleen werden deze nog aangedreven d.m.v. riemen en een centrale as verbonden met een stoommachine. Het andere museum was een Science museum maar viel een beetje tegen omdat het veel over het menselijk lichaam ging enzo. Maar dit alles kostte bij elkaar maar ongeveer 10 euro (2 musea en Omnimax) dus daar is toch niets van te zeggen. 's Avonds ben ik gaan eten (op aanraden van mijn taxichauffeur) bij Chipotle, een soort van fastfood Mexicaans restaurant. Erg lekker. Daarna ijs gegeten bij Graeter's Ice Cream. Had op internet gelezen dat je daar ijs moest eten als je naar Cincinnati ging en ook mijn buren in Oxford hadden me dat aangeraden. Ik dacht, bestel 2 bollen als het echt zo'n lekker ijs is. Zijn de bollen ongeveer 3 à 4 keer zo groot als in Nederland (had het nu toch onderhand moeten weten dat de Amerikaanse standaard een beetje anders is dan de Nederlandse), was erg lekker maar kreeg het niet op. 's Avonds ben ik weer naar Newport gegaan om daar een film te kijken in de bioscoop (Pandorum, beetje rare film). Toen deze was afgelopen was het donker buiten en kon ik mooi even een foto in het donker maken van de Cincinnati Skyline.

Zondag ben ik nog naar de dierentuin geweest. Hier heb ik toch maar de bus voor gebruikt (er reiden weliswaar bussen in Cincinnati, best uniek voor America). 's middags ben ik weer naar het Hofbraühaus geweest om lekker wat halve-liters te drinken en om even lekker Duits te avondeten (Ungarische Gulaschsuppe mit Wiener Schnitzel und Bratkartoffeln, hmm). Bovendien kon ik hier de Cincinnati Bengals game volgen (football), ze hadden een thuiswedstrijd dus de hele dag zag je al overal mensen lopen in hun Bengals outfits. Ze stonden de hele tijd achter tegen Pittsburgh dus na het 3e kwart ben ik maar gegaan. Op het einde van het 4e kwart kwam ik aan bij Fountain Square waar op een groot scherm honderden mensen de wedstrijd aan het volgen waren. Nu stond Cincinnati nog maar 5 punten achter. Een touchdown is 6 punten waard dus ze konden nog winnen. 14 seconden voor tijd scoorden ze die touchdown en ik heb maar even de moeite genomen om de mensen te filmen tijdens die final touchdown. Zie het volgende filmpje op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=nYuXNC35KqA

Daarna naar het hotel gegaan en de taxi genomen naar 'huis' in Oxford.

Voor de foto's, check:

http://www.mijnalbum.nl/Album=TLB4LP33

Gisteren heb ik overigens ook mijn vliegticket geboekt naar Las Vegas voor een lang weekend tripje (6-9 november). Hier zal ik een aantal van mijn medestudenten van Eindhoven treffen (Joost (Florida), Matthias en Ronald (San Diego)) om er een leuk weekend van te maken. Nu al zin in.

  • 29 September 2009 - 18:11

    Thea:

    Zo te lezen heb je dit weekend veel indrukken opgedaan in Cincinnati. Fijn dat we het allemaal "een beetje" mee kunnen beleven door je uitvoerige verslag. Ook het filmpje is leuk om te zien.
    Groetjes vanuit Kessel (nl).

  • 29 September 2009 - 18:46

    Wendy En Laurens:

    Ha brammos, goed om te lezen dat je het nog altijd naar je zin hebt.
    Nog veel plezier en lijkt dit nu maar zo of eet jij alleen maar buiten de deur? Kook je ook wel eens groenten voor jezelf verpakt in een groentensoepje bijvoorbeeld?

    x wendy en laurens

  • 01 Oktober 2009 - 08:59

    Mam:

    Nou Bram, met al die Amerikaanse porties voedsel en ijs e.d. ben ik benieuwd wat je in de breedte bent gegroeid als je weer terug bent. We hoeven je dan hopelijk niet op dieet te gaan zetten. We zijn blij dat je een leuke tijd hebt gehad in de "grote"stad en heel veel hebt gezien. Dank je dat wij door je mooi foto-collectie met je mee mogen kijken. Iedereen is vol lof over je foto's en verslagen.
    Tot spoedig weer.
    Mam en de rest van het thuisfront.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 December 2009

Back in Holland

04 December 2009

Last week in the US

29 November 2009

Thanksgiving

22 November 2009

Dayton airport museum

15 November 2009

Cornhole and Korean food
Bram

Voor mijn stage ga ik 3 maanden naar Noord-Amerika. Ik ga naar Miami University (heeft niks met het zonnige Miami in het zuiden te maken) in de staat Ohio. Hier ga ik 3 maanden onderzoek doen en hopelijk veel zien van de Amerikaanse way of life.

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 34144

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 07 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: