Pics and Table Fussball - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu Pics and Table Fussball - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu

Pics and Table Fussball

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

04 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het weekend zit er alweer bijna op. Hier is het nu trouwens 'parents weekend', een weekend waarin veel van de ouders van de studenten op bezoek komen om een beetje een idee te krijgen waar hun zonen/dochters mee bezig zijn. Hebben we in Nederland niet, maar hier komen de studenten dan ook allemaal maar sporadisch thuis omdat ze hier allemaal op de campus of in Oxford zelf wonen. Voor de meest is het een lange rit naar huis dus niemand gaat echt naar huis in de weekenden.

Vrijdag ben ik met de buren bij twee verschillende huisfeesten geweest. Onder andere, hoe kan het ook anders, wat beerpong en civil war gespeeld.

Zaterdagavond zijn we gestart met het kijken van wat American Football bij een aantal vrienden van de buren waarmee ze vroeger in hun 'dorm' hebben gewoond. De buren hadden een tafelvoetbaltafel in hun huis, kon het niet laten om wat mensen uit te dagen. Heb ze maar even laten zien hoe we tafelvoetbal spelen in 'Egchel, the Netherlands' ;). Ze waren wel redelijk onder de indruk (al zeg ik het zelf) en wilden naar een bar op High Street waar ze ook een tafelvoetbalspel hebben om wat mensen te 'husslen'. We zijn dus naar de bar gegaan op High Street genaamd 'The Balcony'. Iedereen die 21 of ouder is krijgt trouwens een polsbandje om aan te geven dat je mag drinken. Hier hebben we dan dus ook een heerlijke pitcher bier gewonnen met tafelvoetballen, nice :). Voor een paar foto's check:

http://www.mijnalbum.nl/Album=RC4FS6X3

Komende weken staan er nog meer leuke dingen op het programma. 16-17-18 oktober is het Fall break (krijgen ze de vrijdag vrij). John Sayrak van de buren gaat naar huis dat weekend naar Cleveland (stuk noordelijker in Ohio) en heeft me uitgenodigd om met hem mee te gaan. Kan blijven slapen bij hun thuis dus dat is ideaal. Hoop dat het allemaal doorgaat. Verder is 30 oktober Halloween wat ook wel een tamelijke happening is hier in de US of A. We moeten ook nog verzinnen hoe we verkleed gaan (o.a. de Teenage Mutant Ninja Turtles zijn de revue al gepasseerd :)). Weekend daarna is het Vegas weekend waar ik ook enorm naar uit kijk.

Ik doe ook nog serieuze dingen hier hoor... Met het onderzoek gaat het nog steeds goed. Shukla, mijn begeleider, heeft zelfs al een aantal keren de woorden 'publication' en 'conference paper' laten vallen!!! Ik ben begonnen aan het schrijven van mijn verslag zodat ik niet alles op het einde van mijn stage moet gaan schrijven. Verder komt mijn begeleider uit Nederland, Rob Fey, op bezoek. Hij kent Shukla goed en zal van 16 - 25 november hier zijn. Hij zal hier wat colleges geven en zich wat met mijn onderzoek gaan bezighouden.

Bedankt iedereen, nogmaals, voor de leuke comments op dit weblog. Ik hou jullie op de hoogte.

  • 04 Oktober 2009 - 17:46

    Thuisfront:

    Bedankt voor je mooie verslag. Pap wil wel niet hebben dat je met een "dikkere"buik thuiskomt dan de zijne nu is. Hij is bezig om wat af te vallen. Doe je echter niets te kort daar. Hebben ze er ook niet een tafeltennistafel, zodat je daar ook nog even een showtje weg kan geven op backhand-forehand technieken? Fijn dat je mee kan naar Cleveland. Bedankt de ouders ook namens ons. Veel plezier en tot gauw.

  • 06 Oktober 2009 - 17:57

    Cromme:

    Neet te vreug pieken mit dien toafelballe he... Angers mot foef ut allemoal ellein doon (ging um vurrig joar auk al zoe goot aaf).

  • 07 Oktober 2009 - 16:23

    Thijs Vromen:

    Hey Bram,

    Cool dat je misschien ook nog naar Cleveland kan gaan! Vind ut wel jammer dat ik er niet bij kan zijn in Vegas maja moeten we er bij terugkomst in Eindhoven maar weer een keer een feestje van maken!

    Ik heb vandaag weer even met Fossen overlegd en hij ging Nijmeijer nu echt uitnodigen om in november deze kant op te komen! Dus Fey komt naar jou en Nijmeijer waarschijnlijk naar Trondheim. Succes in ieder geval weer.

    Grtz Thijs

  • 08 Oktober 2009 - 08:43

    Roy & Marinka:


    Heyhey..!!

    We hoorden en lezen dat je je goed vermaakt..!
    Nog veel Succes en Plezier..!

    Groetjes uit het zonnige (huhum.. regen regen regen) Limburg..

  • 08 Oktober 2009 - 20:01

    Gijs En Ans:

    Ha die Bram,
    Terug van vakantie, lezen we je verslagen van je doen en laten in de USA. Maar goed dat je af en toe speciaal vermeld dat je ook nog met serieuze dingen bezig bent, want je verslagen doen soms anders vermoeden.
    Wel hartstikke tof dat je mee mag kijken bij de mensen thuis. Zie je ook hoe ze op z'n Amerikaans leven. Altijd leuk om te ervaren. En we begrijpen dat er schot zit in je onderzoek. (of is dat om je moeder gerust te stellen). Maar voor alle zekerheid komt je begeleider je effe checken, lijkt ons zeker zo verstandig !!!! :)
    Groetjes van ons,
    Gijs en Ans

  • 10 Oktober 2009 - 22:08

    Dennizz:

    Hey Bram,

    Het gaat blijkbaar zeer goed in the USA. Houwe zo! Ben je je verslag al in latex aan t tikken om gebruik je nog steeds Word?:) Viel SpaB in Vegas met de mede W-ers.

    Greetz,

    Dennizz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 December 2009

Back in Holland

04 December 2009

Last week in the US

29 November 2009

Thanksgiving

22 November 2009

Dayton airport museum

15 November 2009

Cornhole and Korean food
Bram

Voor mijn stage ga ik 3 maanden naar Noord-Amerika. Ik ga naar Miami University (heeft niks met het zonnige Miami in het zuiden te maken) in de staat Ohio. Hier ga ik 3 maanden onderzoek doen en hopelijk veel zien van de Amerikaanse way of life.

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 34635

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 07 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: