Pics 3: Jimmy John's en Monkey Chug - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu Pics 3: Jimmy John's en Monkey Chug - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu

Pics 3: Jimmy John's en Monkey Chug

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

20 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik heb de afgelopen dagen maar weer eens wat foto's gemaakt. Je kunt ze vinden op:

http://www.mijnalbum.nl/Album=JDYLOT8B

Gisteren ben ik tussen de middag gaan lunchen uptown, bij Jimmy John's. Mijn begeleider had me verteld dat ik nu ik in Amerika ben zeker een keer moet gaan eten bij Jimmy John's dus zijn advies heb ik maar opgevolgd. Heb daar een lekker stokbrood met turkey gegeten. Ze hebben overigens een geweldige slogan, zie ook één van de foto's: "Your mama wants you to eat at Jimmy John's".

Deze week kreeg ik ook nog een leuke verrassing. Met de post was er een pakketje gekomen voor mij hier in Amerika. Het was van Ellen, ze heeft mij de Kijk opgestuurd. Die lees ik normaal gesproken altijd bij Ellen thuis en net nadat ik was gevlogen 27 augustus was de nieuwe Kijk gekomen dus die kon ik niet meer meenemen. Erg leuke verrassing, dankjewel mup.

Met m'n onderzoek is het vooral afgelopen donderdag en vrijdag erg goed gegaan. Heb een aantal dingen anders aangepakt (voor de W-ers, ik ben nu niet meer in de tijd aan het integreren maar heb analytische uitdrukkingen 'gevonden' voor datgene wat ik nodig heb). Berekeningen gaan nu een factor 4286 keer sneller zodat ik niet meer drie kwartier hoef te wachten op een plotje maar nog maar een fractie van een seconde :). Het optimalisatiedeel heb ik nu afgerond, kan nu naar andere dingen gaan kijken.

Ik heb deze week ook voor de eerste keer gestofzuigd (met een stofzuiger van de buren) en de badkamer (enigszins) gepoetst. De Chinees had nog nooit een kamer in het appartement gestofzuigd, hoewel er door het hele appartement tapijt ligt, dus het is wel zeker nodig.

Ik heb deze week ook alvast een taxi geboekt voor volgende week vrijdag en zondag. Ga een lang weekend naar Cincinnati (waar ik ook geland ben, is een grote stad). Gisteren heb ik ook een hotel geboekt voor 2 nachten. Op een goede locatie in het centrum en voor een goede prijs. Goedkoper kan wel, maar dan zit je enkele km uit het centrum en zou je overal de taxi voor moeten pakken. Ze hebben musea, dierentuin, aquapark, football stadion, van alles in Cincinnati dus me daar een weekend vermaken zal zeker lukken. Zal genoeg foto's maken om jullie een beetje een indruk van Cincinnati te geven.

Aan het einde van afgelopen schooljaar hebben Joost, Thijs, Ronald, Matthias en ik twee volle dagen gewerkt aan het maken van een Matlab bierspel (normaal gesproken gebruiken we Matlab voor het maken van allerlei berekeningen). Bedankt nog voor het werken hieraan jongens, ondanks dat sommige van jullie nog vakken af aan het ronden waren :). Het spel heet: "het AdRad van Fortuin" en is als een soort van Rad van Fortuin maar dan met drinkopdrachten als "drink 2 slokken", "iedereen drinken" e.d. (zie ook de foto hieronder) Gisteren heb ik het spel geïntroduceerd bij de buren (eerst het hele spel vertaald in Engels). De kleinse kans heb je op een zogenaamde "Monkey Chug" waarbij je op de kop hangend (als een aap) je pilsje moet atten. De keren dat ik het spel gespeeld heb, is "Monkey Chug" nog nooit gevallen. Uitgerekend gisteren moest na een aantal beurten mijn 'spin' eindigen op het mini-deel "Monkey Chug". Je vindt er wat foto's van op eerdergenoemde link. De buren vonden het spel in ieder geval leuk om te spelen dus Joost, Thijs, Ronald en Matthias het is nu veilig om te stellen dat "The Chugging Wheel of Fortune" internationaal is doorgebroken ;). Ik zal jullie de Engelse versie doorsturen zodat jullie in Noorwegen (Thijs), Florida (Joost) en in San Diego (Matthias, Ronald) ook de kans hebben om het te spelen.

Het weer is trouwens een beetje af aan het gaan, gisteren was het nog 25 graden, nu regent het buiten en blijft het regenen de komende dagen. Zo, dat was wel weer een lang genoeg verhaal.

gr's Bram

  • 20 September 2009 - 17:54

    Ellen En Mam:

    Wederom hebben wij genoten van je reisverslag. Proficiat met je grote doorbraak. Dit is inderdaad een hele grote factor verschil.
    Wij hebben ook genoten van het feit dat je als een aap ondersteboven hebt gehangen. De rest van je studievrienden zal dat wel een stukje gerechtigheid vinden. Hopelijk heb je niet te veel van dat kostbare "nat"verspeeld, want jou kennende, vind jij dat hoog zonde!
    Geniet en tot zo dadelijk op skype.
    Knoevel en XXX Ellen en Mam.

  • 20 September 2009 - 19:49

    Thijs Vromen:

    Ik ben toch wel een beetje jaloers op die basketbalveldjes bij jou daar. Ben vandaag ook eens op zoek gegaan, maar het basketbalveldje hier had geen ringen meer, en daarbij is het hier gemiddeld een graad of 12 dus dan zijn die 25 bij jou nog prima! Goed om te horen "The Chugging Wheel of Fortune" internationaal is doorgebroken en dat het ook echt mogelijk is dat ie op "Monkey Chug" stopt! (helaas voor jou maartoch;)). Succes maar weer!
    Greetz Thijs

  • 21 September 2009 - 18:58

    Cromme:

    Hunnekes, ik zeet desse leijste zien ex-klasgenoot auk oppe foto hees gezat..... (foto 16)

  • 23 September 2009 - 19:54

    Joost:

    Ik zal het chugging wheel of fortune hier ook eens gaan introduceren! Gisteren het filmpje van de helpful bus laten zien, was natuurlijk weer lachen :P.

    Goed om te horen dat je opdracht vlot gaat! Bij mij gaat het allemaal wat minder snel :P

    Succes!

    Joost

  • 25 September 2009 - 06:12

    Bonald:

    Hey bram,
    Nog bedankt voor die chugging wheel of fortune files. Die gaan we zeker gebruiken in dit partyhuis. En zo te zien gaat het al best goed met je opdracht. Fey zal trots op je zijn haha

  • 16 Oktober 2009 - 13:16

    Rian :

    heey bram,

    al veul mit gemak heey in kuningslus is alles kids
    nou ik sloet dit aaf veul plezeer verder

    groetjes rian

  • 16 Oktober 2009 - 13:16

    Sanne Lemmen:

    ha bram
    hoe geit ut doar??
    in kunningslust geit ut good.
    en is ut doar ouk leuk??

    greatzzz sanne lemmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 December 2009

Back in Holland

04 December 2009

Last week in the US

29 November 2009

Thanksgiving

22 November 2009

Dayton airport museum

15 November 2009

Cornhole and Korean food
Bram

Voor mijn stage ga ik 3 maanden naar Noord-Amerika. Ik ga naar Miami University (heeft niks met het zonnige Miami in het zuiden te maken) in de staat Ohio. Hier ga ik 3 maanden onderzoek doen en hopelijk veel zien van de Amerikaanse way of life.

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 34635

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 07 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: