Miami Redhawks ice hockey match - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu Miami Redhawks ice hockey match - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu

Miami Redhawks ice hockey match

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

11 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lekkere relaxte zondag vandaag. Heerlijk uitgeslapen en daarnaa gezellig geskyped met Ellen. Ik hoop dat het eten lekker was bij ons thuis mup :). Wat heb je gegeten? Ik heb vandaag maar eens de "Jimmy John's" verruild voor de "Subway" om een foot-long "Spicy Italian" te eten met natuurlijk koffie van Starbucks. Vanmiddag American Football gekeken bij de buren thuis, Cincinnati Bengals vs de Baltimore Ravens.

Afgelopen week heb ik voornamelijk aan mijn verslag getypt. Het is het saaiste deel van mijn stage maar het moet nu eenmaal ook gebeuren. De eerste 46 pagina's (:(, pff, saai...)staan op papier maar ik heb me voorgenomen om geen nieuwe dingen te berekenen/simuleren voordat ik al mijn werk tot nu toe in verslagvorm heb. Ik weet van mezelf namelijk dat er anders van het typen van verslagdelen weinig terechtkomt... @ Dennis: ik ben inderdaad maar meteen begonnen om het verslag in LateX te typen. Duurde wel weer even voordat ik weer door had hoe het precies allemaal werkte. En ik ben ongeveer 5 uur bezig geweest om uit te vogelen hoe ik mijn mooie Microsoft Word tekeningen in vector formaat in de juiste afmetingen opgeslagen kreeg, maar uiteindelijk is het gelukt.

Afgelopen vrijdag ben ik naar mijn eerste Miami Redhawks ijshockey wedstrijd gegaan. Echt vet! Het Miami team is een van de beste universiteitsteams in de USA. Twee uur voor de wedstrijd begint de rij al te vormen. We waren er een uur van te voren en konden aansluiten in een rij van ongeveer 200 meter. Miami studenten komen gratis binnen als je een Miami ID hebt dus dat is ook wel mooi meegenomen. De "Zamboni" prepareert het ijs voordat de wedstrijd begint en tussen de drie periods in (is ook wel eens bij "How it's made" geweest dus was wel grappig om te zien). De Miami Redhawks hebben gewonnen in de verlenging met 3-2 dus het was wel een spannende wedstrijd. Zie voor een paar foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Album=MJE6XUYI

Zaterdagmiddag was er een "band stand" in het park op High Street. De verschillende Fraternities en Sororities (waar de studenten wonen de eerste paar jaren als ze op de universiteit wonen, bijvoorbeeld alpha kappa phi enzo) voeren dan dansshows op en daar komt dan een winnaar uitrollen. Tussendoor was er een hotdog-eetwedstrijd. Weet ook niet wat dat ermee te maken had maar is wel lekker Amerikaans :). 's Avonds hadden we een klein feestje bij de buren thuis, daarna zijn we nog naar een verjaardag geweest, was wel gezellig.

Komende dagen wordt weer vooral typen en dan hoop ik komende donderdag alles op papier te hebben. Vrijdag heb ik vrij want dan is het Fall Break! Donderdag vertrek in met Sayrak, een van de buren, naar Cleveland voor het weekend. Heb er zin in. Misschien gaan we naar "Cedar Point", een van de grootste rollercoaster pretparken ter wereld, dus hoop dat het doorgaat. Jullie zien de foto's wel verschijnen.

  • 12 Oktober 2009 - 11:34

    Kevin:

    Hey Bram! Zo te lezen heb je het wel erg naar je zin daar. Lekker Americaans allemaal ook wat je doet, haha. Groeten uit Panningen!

  • 12 Oktober 2009 - 20:54

    Thuisfront:

    Nou Bram, nog even en je mag je in de toekomst "Amerika-kenner"noemen. Je maakt zo'n beetje alle typische Amerikaanse activiteiten mee. Heb je zelf trouwens nog meegedaan met de hotdog eetwedstrijd? Waarschijnlijk is dat voedsel te "junk"achtig voor je? Jij houdt meer van draadjesvlees met jus en aardappelen! Deze krijg je wel weer als je terug bent.
    Hopelijk ga je Cedar Point ook nog bekijken. Zorg wel dat de beugels ten alle tijden goed vergrendeld zijn!! Veel plezier alvast en tot skype..


  • 13 Oktober 2009 - 19:27

    Thea:

    Hoi Bram, De helft van je stage in Ohio zit er al bijna op. Je vult je tijd zo te zien en lezen zeer gevarieerd in. Leuk dat we via de foto's mee kunnen genieten. De was, af en toe koken en poetsen doe je "natuurlijk" ook nog tussendoor.
    P.S.: Ellen was zeer verrast door je leuke kaart. Groetjes uit Kessel.

  • 14 Oktober 2009 - 15:20

    Annie:

    Hoi Bram,
    Hartstikke fijn dat het zo goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt. Ik hoef vaak je verslagen nog niet eens te lezen want ik hoor het meestal al mondeling van oma of je mamsie. Hier in Helden is ook alles oke. Wel stuk rustiger nu Anne op kamers zit. Gelukkig komt ze nog wel elk weekend naar huis.
    Bram, ik zou zeggen nog vele groetjes en succes met je stage en geniet nog van Amerika. Dikke knoevel van je allerliefste "tante" Annie

  • 16 Oktober 2009 - 15:37

    Thijs Vromen:

    Hey Bram, hopelijk kun je na je saaie-verslag-type-week nu genieten van je lange weekend! Ben weer benieuwd naar de verhalen en ook wel naar je verslag;) Greetz Thijs

  • 17 Oktober 2009 - 13:38

    Dennizz:

    Hey Bram,

    Als ik jouw verhalen zo lees, kan ik wel begrijpen waarom de gemiddelde Amerikaan wat gezetter is zal ik maar zeggen;)
    Wat betreft het verslag: je weet dat het main part maar 30 pagina's hoeft/mag zijn?? LaTeX rulez :p Als je je figuren als pdf opslaat kun je ze met Inkscape makkelijk omzetten naar eps. Hoef je ook niet moeilijk te doen met afmetingen, want al het wit rondom wordt niet als onderdeel van de figuur beschouwd!

    Suc7 & greetz from tha UK!

    Dennizz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 December 2009

Back in Holland

04 December 2009

Last week in the US

29 November 2009

Thanksgiving

22 November 2009

Dayton airport museum

15 November 2009

Cornhole and Korean food
Bram

Voor mijn stage ga ik 3 maanden naar Noord-Amerika. Ik ga naar Miami University (heeft niks met het zonnige Miami in het zuiden te maken) in de staat Ohio. Hier ga ik 3 maanden onderzoek doen en hopelijk veel zien van de Amerikaanse way of life.

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 33579

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 07 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: