Just an update - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu Just an update - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu

Just an update

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

15 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik plaats maar weer eens een reisverslag gewoon om jullie een beetje up to date te houden.

Afgelopen weekend hebben we vrijdag een feestje gehouden bij de buren, was wederom erg gezellig. De nodige Natties zijn hier genuttigd. Zo noemen ze het bier tenmiste. Het heet eigenlijk Natural Light beer. Het is het goedkoopste bier hier en is min of meer de Schultenbräu van de USA. Zaterdag hebben we bij iemand thuis een American Football wedstrijd gezien (heb er inmiddels al best een paar gezien, hoe meer je er kijkt, hoe beter je het snapt en hoe leuker het is om naar te kijken). Ohio State moest spelen wat een universiteitsteam is van de Ohio State University (een van de grootste van de USA, ongeveer 50000+ studenten heb ik me laten vertellen). Kunnen 102,329 (!) mensen in als de info op Wikipedia correct is. Ziet er ongeveer uit als op de foto hieronder (is van internet geplukt, ben er niet geweest hoor).

Vandaag heb ik nog wat basketball gespeeld met de buren, 2 on 2. Er liggen twee basketbalvelden (en een honkbalveld trouwens) tegenover ons complex hier dus dat is wel handig. Nog steeds ben ik niet op hun niveau helaas... Maar heb wel een aantal keren wat punten gescoord.

Met het onderzek gaat het goed. Heb deze week aardig wat grote problemen opgelost. Maar er komen ook telkens nieuwe problemen naar voren. Mijn begeleider, Amit Shukla, was in ieder geval erg tevreden over de voortgang en de resultaten, dus dat is een goed teken. Voor de Werktuigbouwers die dit lezen: ben nu bezig met optimaliseren met fmincon, thx mr. Etman. Helaas niet zo'n eenvoudige functies als bij Engineering Optimzation 1 dus de optimalisaties duren nogal lang (ongeveer een uur per optimalisatie). Gelukkig heb ik afgelopen vrijdag een account gekregen zodat ik mijn werk kan uploaden naar een server die dan de berekeningen voor mij uitvoert. Zo kan ik evengoed op mijn eigen laptop blijven werken, nice :)

Volgende week ga ik misschien een weekendtripje maken naar Cincinnati (uur van hier vandaan ongeveer). Heb mijn begeleider gevraagd of het mogelijk is om een vrijdag vrij te nemen zodat ik er een lang weekend van kan maken, 2 overnachtingen ofzo. Hij zei: 'no problem at all', dus dat is wel fijn.

Zo dat was wel weer een lang genoeg verhaal. Gr's Bram

@ Kevin: we gaan zeker een keer beerpongen als we terug zjn. Misschien zelfs wel met de buren die ik nu heb want die komen naar 'Lux' zoals zij het zeggen. Ze gaan een semester lang naar Luxemburg studeren vanaf januari en komen wellicht een keer een weekend op bezoek in Panningen. Dus dan moeten we wel even oefenen van te voren...

  • 16 September 2009 - 05:42

    Mam:

    Zo Bram. We hoeven ons geheel geen zorgen te maken over jouw "wellbeing". Zowel op het gebied van beweging als het nuttigen van Natties, doe jij jezelf niets te kort. Ga zo door en geniet. Fijn dat het met het onderzoek goed gaat. Succes!!
    Groetjes van het thuisfront en familie, speciaal van oma.

  • 16 September 2009 - 06:57

    Thijs Vromen:

    Hey Bram,

    Nice om te horen dat je onderzoek goed gaat, maar ik had niet anders verwacht. Mijn onderzoek komt voorlopig vooral neer op veel lezen. Ik ben nu bezig met Yakubovich, maar de notatie is echt een ramp.
    Verder klinkt dat basketballen en football kijken erg goed! Hier hebben ze ook wel een paar veldjes maar in de regen is het toch lastig basketballen;). Succes in ieder geval!

    Greetz Thijs

  • 16 September 2009 - 17:00

    Kevin:

    Aaight! Doen we! Greetz...

  • 16 September 2009 - 18:54

    Anne:

    Heej Bram!

    Wat fijn dat je het daar leuk hebt!! Goed om te horen!

    Met mijn 'grote avontuur' (Nijmegen) gaat het ook goed, zit hier goed op mijn plek en is kei gezellig!

    Tot snel weer!!

    Groetjes Anne

  • 18 September 2009 - 12:10

    Thea:

    Hoi Bram,
    Ellem told me that het pakketje uit "the Netherlands"na 2,5 week gelukkig toch nog did arrive. Just a little bit ontspanning in je eigen taal must be funny. Veel leesplezier.
    Greetings from Thea.

  • 18 September 2009 - 17:04

    Bram:

    Hey Thea, thanks for sending me the 'Kijk' to the United States. It finally arrived after some weeks in some mailbox. I will definitely be reading it the next weeks. We will work on the English a.s.a.p. when I get back :). Thank Ellem for me too ;). Regards, Bram

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 December 2009

Back in Holland

04 December 2009

Last week in the US

29 November 2009

Thanksgiving

22 November 2009

Dayton airport museum

15 November 2009

Cornhole and Korean food
Bram

Voor mijn stage ga ik 3 maanden naar Noord-Amerika. Ik ga naar Miami University (heeft niks met het zonnige Miami in het zuiden te maken) in de staat Ohio. Hier ga ik 3 maanden onderzoek doen en hopelijk veel zien van de Amerikaanse way of life.

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 33581

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 07 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: