Las Vegas trip - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu Las Vegas trip - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu

Las Vegas trip

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

10 November 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We hebben het overleefd. De Las Vegas trip zit er op. Het was een geweldig weekend. Vrijdagmorgen ben ik om 6 uur 's ochtens vertrokken met de taxi richting Cincinnati airport om daar om half 9 op mijn vliegtuig richting Las Vegas, Nevada te vliegen. Om kwart voor 10 ben ik geland (vlucht van 4 uur ongeveer, 3 uur tijdsverschil). Vanuit de lucht is goed te zien dat Las Vegas echt in de middle of nowhere ligt. Ongelofelijk dat er zo'n bruisende stad ligt midden in de woestijn in Nevada. Het eerste wat je ziet als je de gate uitloopt op het vliegveld is, jawel, de eerste slot machines. Een kwartiertje later trof ik Joost op het vliegveld en kon ik sinds lange tijd weer eens in persoon met iemand Nederlands praten. Na even de Starbucks opgezocht te hebben zijn we met een shuttle busje naar ons hotel gegaan, het Circus Circus hotel. Voor de foto's zie trouwens de volgend link, die geven waarschijnlijk een beter beeld van Las Vegas dan ik op papier kan zetten:

Het hotel is echt belachelijk groot. Ze hebben volgens mij wel 6 verschillende gebouwen met allemaal kamers. Natuurlijk zijn er ook verschillende casino's onderin het hotel te vinden. Las Vegas style was er natuurlijk ook een wedding chapel te vinden (maar ben maar niet bang, niemand is met elkaar getrouwd ;)).

Twee uur later kwamen onze twee andere vrienden van de TUe inmiddels aan in Vegas in hun cabriolet, Matthias en Ronald. De namiddag en avond hebben we doorgebracht op de Strip. Fantastisch om dat allemaal een keer in levende lijve mee te maken. Je ziet veel dingen van films, zoals de Eiffeltoren, alle mega-casino's in alle hotels met werkelijk miljoenen slot-machines, de watershow bij het Bellagio hotel, de Venetian, New-York New-York en natuurlijk alle Neon verlichting. Eigenlijk te veel om op te noemen maar ik denk dat de foto's wel een goed beeld geven :). Met stappen hebben we de nodige kroegen aangedaan die er op de Strip te vinden zijn, o.a. het Rock Café, een beerpong bar in Planet Hollywood en Coyote's zijn de revue gepasseerd. Ohja, zou het bijna vergeten: aangezien we in Vegas zijn moest er ook een beetje gegokt worden. Aangezien we allemaal niet van de gokautomaten houden hebben we ons maar even tegoed gedaan aan een aantal spelletjes Blackjack. Ik heb wat winst gemaakt, ik ben heel verstandig gestopt toen ik op 83 dollar stond ;).

Zaterdag zijn we maar eens rustig aan gestart in een van de zwembaden van het hotel. Verder zijn we 's middags in de cabriolet van Matthias en Ronald op en neer op de Strip gereden. Echt heerlijk om mee te maken en lekker in de zon over de (denk wel 4 baans ofzo) Strip te rijden. 's Avonds hebben we ons tegoed gedaan aan pizza's in het hotel en hebben we nog wat Blackjack gespeeld. Helaas was de zaterdag niet zo winstgevend (maar overall toch nog in de plus geëindigd)... 's Avonds zijn we weer uitgegaan op de Strip en hebben we ontzettend veel lol gehad.

De volgende dag wouden we naar de Grand Canyon rijden overdag. We hadden een Tom-Tom via de telefoon van iemand en die gaf aan dat het 6 à 7 uur rijden was naar het centrum van Grand Canyon National Park. Daar hadden we toch niet zo'n zin in omdat we dan bijna de hele dag aan het rijden zijn. Daarom hebben we maar besloten om niet helemaal naar het National Park te rijden en ons maar tevreden te stellen 'met de rand' van het Grand Canyon national park. Eveneens werd op dit tripje weer duidelijk dat Las Vegas echt midden in de woestijn ligt waar verder echt bijna niets is. We zijn nog even van de snelweg afgegaan op een zandweg waar je helemaal geen beschaving meer tegenkomt, geen auto's of niks. In de avond zijn we weer uitgegaan op de Strip om de volgend ochtend om 8 uur weer wakker te worden om op tijd richting het vliegtuig te kunnen rijden. Het was een geweldig maar ook vermoeiend weekend.

Jongens, bedankt en tot over een paar weken weer in Nederland!!

• 10 November 2009 - 15:25

Thijs Vromen:

Hey Bram,

De foto's geven inderdaad wel een goede indruk! Lijkt me echt gaaf om alle beelden uit de films een keer in het echt te zien! Maar gelukkig kunnen we door jou snelle reisverslag alvast een voorproefje zien;). Succes nog even de laatste weken (ik heb gister ook m'n terugvlucht geboekt).

Greetz Thijs

• 11 November 2009 - 13:47

Hoi Bram,:

Uit je verslag en de foto's maak ik op dat je volop genoten hebt van je "Las Vegas-trip" met je Hollandse mede-studenten.
    Korte broek/T-shirt/ open cabriolet: Hoe warm was het er eigenlijk? Nu kun je er de laatste maand weer tegenaan. Geniet nog van je verdere verblijf in Ohio. Groetjes van Thea. P.S.: Oma komt net binnen. Zij wenst je het allerbeste (ik typ dit even voor haar)en ze hoopt je spoedig weer terug te zien. Houw je taai. Heel veel groetjes van Oma Kessel.

• 11 November 2009 - 13:55

Ans En Gijs:

Ha die Bram,
    Gisteravond (verjaardag Annie) hebben we natuurlijk weer even gehad over je uitspattingen. Denkt Ellen dat er dadelijk een steenrijke vent terug komt, laat jij je winst liggen in Las Vegas.
    Kan ook eigenlijk niks schelen, hoofdzaak is dat je zat lol hebt gehad en zo te lezen is dat aardig gelukt. Wij hebben na ons bezoek aan Las Vegas steeds geroepen dat dit de Efteling is voor volwassenen. Wij willen ook best nog wel een keer terug..... wie weet.
    Groetjes, en we zijn intussen al aan het aftellen....nog 26 nachtjes slapen.....
    Tot dan.
    Gijs en Ans

• 11 November 2009 - 14:05

Thuisfront:

Hoi Bram,

We zijn allemaal blij dat jullie er allevier een geweldig weekend van hebben gemaakt. Allevier zagen jullie er gezond en blozend uit. De foto's vonden we geweldig en ook het geschreven verslag van je was makkelijk leesbaar. Maak er deze week maar een rustig weekje van, zodat je er volgende week (samen met Fey) tegenaan kan gaan.
    Ben trots op je dat je zo verstandig bent geweest om met gokken te stoppen op het moment dat je nog op winst stond. Van wie heb je dat?
    Nog veel plezier de laatste weken en tot skype.

• 12 November 2009 - 19:20

Denniz:

Hey Bram,

Echt vet, n Vegas-trip:P En zekers met de mede-W-ers erbij;) Heb hier nog geen woord Nederlands kunnen spreken, maar ook dat went:) Heel verstandig om op winst te stoppen. Had daar de kansberekening van de middelbare mee te maken??;)

Suc6 nog met t LaTeXen. Ik heb besloten mijn presentatie ook maar met LaTeX te maken, is toch wat makkelijker met al die formules:)

Greetz, Denniz

• 14 November 2009 - 11:27

Ellen:

Heej schat,
    Volgens mij was Las Vegas erg geslaagd! Echt mooie foto's en leuke verhalen!! Nog 3 weekjes en dan ben je alweer in NL... Spreek je snel weer :)
    x Ellen