Computer virus and Halloween costume - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu Computer virus and Halloween costume - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu

Computer virus and Halloween costume

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

25 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Deze week ben ik wat betreft stagewerk niet veel opgeschoten. Afgelopen dinsdag crashte mijn hele laptop door een of ander virus dat op mijn laptop terecht was gekomen. Gelukkig had ik al mijn stagewerk gebackupt en ben ik daar gelukkig niets van kwijt. Om de problemen op te lossen moest ik een nieuwe Windows XP installeren. Helaas kon ik deze niet van de Miami University krijgen omdat ik hier geen student ben en geen collegegeld betaal. Ook was XP niet meer te kopen hier op de universiteit. Mijn volgende hoop was mijn vriend Joost die ook werktuigbouwkunde studeert in Eindhoven en die nu in Florida is. Met zijn hulp heb ik een XP cd kunnen branden en Windows opnieuw kunnen installeren. Daarna heb ik alle drivers en alle software opnieuw op mijn laptop moeten installeren wat enorm veel tijd kost. Met al deze problemen ben ik dinsdag, woensdag en donderdag in de weer geweest. Nu doet alles het gelukkig weer en heb ik eindelijk na een paar lange dagen weer kunnen Skypen met Ellen. Joost, nogmaals bedankt voor alle hulp, anders was ik never nooit uitgekomen.

Vrijdag dus eindelijk wat aan mijn stage-opdracht kunnen werken. Ik heb mijn eerste versie van het verslag eindelijk afgerond en kan nu weer beginnen met nieuwe dingen uit te gaan zoeken. Vrijdag- en zaterdagavond ben ik, hoe verrassend, weer met de buren op stap gegaan. Zojuist zijn we naar Wallmart gegaan om een Halloweenkostuum uit te zoeken dat ik volgende week ga dragen. Ik ga verkleed als oma. John Bogden ga ik niet overtreffen met mijn outfit, hij heeft namelijk een Team America kostuum gekocht dat is gemaakt voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar. Zie voor wat foto’s:

http://www.mijnalbum.nl/Album=WWLWXKZO

Ook heb ik deze week eens wat typische Amerikaanse dingen op papier gezet zodat jullie ook kunnen zien dat ik hier wat cultuur opsnuif. Vandaar het volgend lijstje met Wist-je-datjes over Amerika.

Wist je dat:
- De cassières in de supermarkt je altijd vragen hoe het met je gaat
- De cassières in de supermarkt de spullen voor je inpakken. Na het inpakken gaan ze pas verder met de volgende klant
- De Amerikaanse huizen bijna allemaal een groot afdak hebben aan de voorkant van hun huis
- Amerikaanse studenten allemaal gek zijn op beerpong
- Drie kwart van de mensen in Amerika John heet (althans bij mijn buren dan)
- Bijna alle studenten hier lid zijn van een Sorority (voor vrouwen) of Fraternity (voor mannen)
- Alles hier veel groter is, van auto’s tot supermarkten (Wal-Marts) tot de breedte van de wegen
- Je hier officieel pas vanaf de 21 legaal mag drinken, maar dat net als in NL de meeste jongeren zich niet aan die leeftijd houden
- Ze hier om die reden veel meer huisfeesten hebben omdat ze in een echte bar vaak niet kunnen drinken (je krijgt polsbandjes als je 21+ bent)
- Als een huis geen brievenbus heeft aan de weg ze inderdaad de krant gewoon voor het huis neergooien
- Vliegen veel goedkoper is in Amerika (lekker cheap naar Vegas :))
- De studenten hier in Amerika in de weekenden bijna nooit naar huis gaan en dat iedereen of op de campus, of in de universiteitsstad wonen
- Dat de 1e en 2e jaarsstudenten verplicht zijn om in de dorms te wonen op de campus
- Ze speciale ouderejaarsstudenten betalen om toezicht te houden in de dorms zodat ze niet drinken e.d.
- Als ze je pakken met bijvoorbeeld drinken in een dorm als je nog geen 21 bent je naar een soort van rechter moet hier in Oxford
- De studenten hier veel gehechter zijn aan de universiteit dan in NL en dat bijna iedereen wel Miami kleren draagt van Miami University
- Dat football enorm populair is in Amerika, met als hoogtepunt de Superbowl. Er is college football van de universiteiten en de NFL (National Football League).
- Dat bijna elke universiteit een eigen Football team heeft met stadion en een ijshockeyteam (Miami Redhawks)
- Halloween en Thanksgiving grote feesten zijn in Amerika die ik hopelijk allebei mee ga maken hier in Amerika.
- De volgende Amerikaanse shows echt super zijn: “Three Sheets” (over een kerel die de hele wereld rondreist om overal Three Sheets te gaan, wat betekent dat hij zich overal gaat bezatten ;), echt grappig, te bekijken op hulu.com), “The Office” (leuke comedy, praktisch iedereen kijkt het hier), “Flashforward” (nieuwe serie, superspannend, zal in NL binnenkort ook wel worden uitgezonden denk ik)
- Veel winkels hier 24 uur per dag open zijn, bijvoorbeeld Wal-Mart en de locale supermakt hier
- Hier onder de wasbak een ronddraaiend mes zit (soort van blender) die je met een schakelaar kan bedienen waarmee je ‘vast’ voedsel klein kan maken zodat het door de gootsteen kan.
- Dat ze hier 1 maand kerstvakantie hebben en 3 maanden zomervakantie.
- De vroegste colleges hier om 8 uur ’s ochtends al beginnen.
- Dat veel Amerikanen chips eten bij hun avondeten.

Dat was wel weer genoeg informatie voor deze week ;). Ik zal proberen volgende week genoeg foto’s te maken met Halloween :).

Groetjes Bram

  • 26 Oktober 2009 - 03:19

    Ronald Rijkers:

    Wel balen zeg met die laptop, ik hoop dat ik er geen problemen mee krijg...

    Die wist je dat lijst gaat hier in california ook voor een groot deel op :)

    Succes nog en tot over 2 weken :D

  • 26 Oktober 2009 - 17:24

    Pap:

    Fijn dat je ons zo goed op de hoogte houd van je doen en laten in de USA.
    Heb door je verslag gescrold, maar het zal wel snap er de ballen van. Gisteren is hier de klok teruggezeten en is het al om 17.45uur duister. Trouwens je twee vrienden hebben een paar mooie halloweens ogen. Mam en ik zijn gisteren naar de Vrije Markt in Cujk geweest en hebben nog wat Sinterklaascado's gekocht. Tot zo.

  • 26 Oktober 2009 - 19:53

    Thijs Vromen:

    Hey Bram,

    Je hebt een mooie opsomming gemaakt;) krijg ik tenminste ook een beetje een beeld van de States. Ik heb je verslag ontvangen, van het weekend waren m'n ouders hier dus had ik geen tijd maar heb het vanochtend eens doorgescrolld, ga het van het weekend eens lezen denk ik dus je hoort snel wat van me! Succes met het vervolg, voorlopig hoef je even niet meer te typen:p!

    Greetz Thijs

  • 27 Oktober 2009 - 14:21

    Mam:

    Ben blij voor je dat alles weer werkt zoals het hoort. Zelfs wij slapen nu weer wat rustiger hier.
    Heb je oma-kleed bewonderd. Ik neem aan dat je panty's of maillot eronder draagt. Zet je ook je brilletje op? Durfde je het niet meer aan om als jonge meid verkleed te gaan, zoals je dat nog wel deed op de brugklas? Je was toen best een knappe meid!! Je benen zullen nu wel te behaard zijn hiervoor en je mist natuurlijk een b.h. of kun je die lenen bij de vriendinnen van de buren? Stuur ons wel een foto van je omaschap. Ben stiekem blij dat je geen "te klein en nauw aangesloten"pakje aantrekt. Als oma heb je tenminste weinig aantrekkingskracht op het vrouwelijke geslacht.
    Tot binnenkort en dikke kus.

  • 28 Oktober 2009 - 20:15

    Thea:

    Hoi Bram, Wat een info vanuit de U.S.A. Info over "Europe" zal ik je besparen. Vanmorgen heb ik met Ellen en je mam genoten van een lekker ontbijt bij NOA in Kaldenkerken (ligt in Deutschland). Jus d'orange, koffie, harde broodjes, beleg etc. Om van te watertanden. Je mam had geluk; ze mocht onze eieren opeten omdat wij ze te zacht vonden. Verder hier heel mooi nazomerweer: zon, 16 graden en bijna geen wind. Veel succes nog en geniet van je uitstapjes.Groetjes uit Kessel.

  • 29 Oktober 2009 - 01:19

    Joost:

    Hey Bram!

    Haha vette lijst! Alleen dat van die vakantie kan ik niet beamen ;)

    En ons mes onder de gootsteen heet "THE BONECRUSHER" :D

    Hopenlijk blijft je laptop werken; you know the dril now ;)

    Mijn halloweenkostuum is een dikke security guard, foto's komen wel op mn blog ;) Veel plezier komend weekend!

  • 31 Oktober 2009 - 16:46

    Dennizz:

    Hey Bram,

    Idd balen van die laptop. Is je muis of toetsenbord dan het volgende dat het gaat begeven?;) Enne, gelukkig maar dat je de 21 al bent gepasseerd;)

    Check je op de borrel!

    Greetz,

    Dennizz

  • 02 November 2009 - 17:56

    Kim:

    ha bram. wie geit ut in de vs is ut doar leuk. we missen dig we zien blij detse over 5 weeke weer truuk bis

  • 02 November 2009 - 19:05

    Bram:

    Hey Kim,

    bedankt veur de reactie. Ich kom snel weer een kier langs mit Ellen zoedra ik teruuk bin in hartje Panningen. Doot de groeten aan idderein thoes en beij hoeze Hunnekens en Lemmen. Tot snel.

    gr's Bram

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 December 2009

Back in Holland

04 December 2009

Last week in the US

29 November 2009

Thanksgiving

22 November 2009

Dayton airport museum

15 November 2009

Cornhole and Korean food
Bram

Voor mijn stage ga ik 3 maanden naar Noord-Amerika. Ik ga naar Miami University (heeft niks met het zonnige Miami in het zuiden te maken) in de staat Ohio. Hier ga ik 3 maanden onderzoek doen en hopelijk veel zien van de Amerikaanse way of life.

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 34250

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 07 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: