Broken adapter and a BLT sandwich - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu Broken adapter and a BLT sandwich - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bram Hunnekens - WaarBenJij.nu

Broken adapter and a BLT sandwich

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

05 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zo, de eerste week zit er alweer op. Heb de gehele week aan mijn stageopdracht gewerkt en ben gelukkig aardig opgeschoten. Afgelopen donderdagmorgen had ik het geluk dat mijn adapter van mijn laptop ermee ophield. Bij de IT winkel op de universiteit en bij de locale 'Radioshack' hadden ze niet mijn type adapter omdat ik zo'n Europees uiteinde moet hebben dat in mijn laptop past. Heb er nu maar een besteld via internet. Hoop dat het de goede aansluiting is maar het plaatje zag er in ieder geval goed uit. Komende donderdag komt die waarschijnlijk pas binnen. Gelukkig kon ik de laptop van mijn begeleider lenen dit lange weekend (maandag is Labor day = day off) zodat ik toch nog mijn mail kan checken en wat kan msn'en met Ellen enzo.

Verder ben ik nog geweest rennen afgelopen maandag met een enigszins kapotte nagel van het basketballen in het weekend. Dat was dus niet zo slim. Na het rennen kreeg ik een ontzettend blauwe nagel en een kloppend gevoel in mijn dikke teen. Heb die nacht ook niet erg goed geslapen. Gelukkig kijk ik regelmatig die 'Extreme Survival' programma's op Discovery Channel. Volgende dag (als je aan het eten bent moet je misschien even stoppen met lezen) heb ik met een aansteker en een paperclip (hoe survival achtig wil je het hebben) een gat door mijn nagel gebrand/gesmolten waarna alles weer goed genezen is. Was raar om te doen maar wel een hele opluchting toen het was gelukt.

Gisteren ben ik weer met de buren op stap geweest. Zijn eerst rond 6 uur gaan eten 'uptown' bij een sandwichbar, was erg lekker. Daarna zijn we in het appartement in gaan drinken om vervolgens naar een typische Amerikaanse 'house party' te gaan waar het ook erg gezellig was. Ook hier stonden twee bierpongtafels geinstalleerd, iedereen speelt dat hier: in de slijter kon je beerpongpakketen kopen met pingpongballen en plastic bekers. Het bier kwam van een zogenaamde 'keg', is een soort van 50 liter vat net als bij ons, alleen moet je zelf pompen om druk op te bouwen en het bier eruit te tappen, apart... Eenmaal thuisgekomen moest ik van de buren mijn eerste overheerlijke BLT sandwich eten omdat je die zeker niet mocht missen als je in Amerika was geweest. BLT staat voor Bacon Lettuce Tomato Sandwich (even vertalen voor oma: ontbijtspek, sla, tomaat op een boterham). Was inderdaad overheerlijk.

Vanmorgen zou ik misschien met de buren naar een Football wedstrijd gaan in Cincinatti. Helaas is dit niet doorgegaan vanwege plaatsgebrek in de auto. Maar er komen nog meer wedstrijden aan en de buren hebben beloofd om me zeker een keertje mee te nemen. Lijkt me erg vet.

Ga vanmiddag denk ik weer eens naar het Rec Center op de universiteit waar je kunt sporten, om voor de eerste keer te gaan zwemmen. Vanavond weer op stap en dan genieten van het lange, Labor Day, weeekend.

p.s. binnenkort komen er wel weer wat foto's, als ik mijn eigen laptop weer heb met mijn eigen software. Niet voor komende donderdag.

  • 05 September 2009 - 17:47

    Thuisfront:

    Bram, we vinden dat jij een tweede roeping hebt en dat is het schrijven van reisverhalen. We kunnen je kloppende nagel bijna zelf voelen. Je moet wel niet alles nadoen wat er bij extreme survival wordt getoond, want wij willen je allemaal compleet en heel terug. Ben dus op je hoede en zorg goed voor jezelf. Dat je dat doet daaraan twijfelen wij trouwens niet. Als je weer thuis bent kun je voor ons een BLT sandwich maken.

    Groetjes mam, pap, Bart en Floor en uiteraard Ellen.

  • 06 September 2009 - 11:06

    Thijs Vromen:

    Zie je toch dat basketbal gevaarlijk is he;). Hopelijk hoef je voor de rest van je reis geen ander extreme survival trucs meer uit te halen! Blijft mijn adapter wel heel, en krijg jij een goede vervanger opgestuurd;) Ik ben vrijdag trouwens ook maar eens het nachtleven van Trondheim gaan opzoeken en heb zowaar een soort studentenbar ontdekt waar un biertje 'maar' 15 kronen (=€2) kost dus dat gaat goed komen!

    Greetz Thijs

  • 06 September 2009 - 15:05

    Familie Lemmen:

    haaa Bram!
    We zijn nu de verjaardag van John aan het vieren, en we hadden het net over jou :)
    Heel erg veel plezier daar in de states en tot het kerst diner bij tante Margo.

    Groetjes XX
    Ellen <3, kim,sanne,joyce,tom,rian,roel en de rest van de familie

  • 07 September 2009 - 02:29

    Joost:

    Heeyy meneer hunnekens!

    Haha ik zie je al bezig met je teennagel! Ik ben nog niet echt serieus begonnen, de pc problemen bleven opstapelen. Heb nu mn huisgenoten en we zijn afgelopen twee dagen wezen stappen/strand etc. Dus niet veel gedaan :P Veel succes en we bellen nog!

    Mzzl

    Joost

  • 08 September 2009 - 19:02

    Knip-family:

    Hallo Bram,
    Ter info: Gisteren 07-09-2009 was het 400 jaar geleden dat Nederlanders New York ontdekten. Had je daarom een vrije dag? Wij helaas niet. Van dat Beerponggedoe snap ik niks; een "flesje"Warsteiner uit de krat lijkt me zeker zo gemakkelijk.Hopenlijk kun je donderdag weer skypen. Groetjes van de Knippies uit Kessel.

  • 09 September 2009 - 17:30

    Ellen:

    Heej lieverd, hoor net dat je die berichtjes wel leuk vind dus dacht ik schrijf ook weer iets. Hier is alles goed. Bij jou ook zo te horen :) Ben benieuwd naar de foto's. Spreek je snel weer! Kus Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 December 2009

Back in Holland

04 December 2009

Last week in the US

29 November 2009

Thanksgiving

22 November 2009

Dayton airport museum

15 November 2009

Cornhole and Korean food
Bram

Voor mijn stage ga ik 3 maanden naar Noord-Amerika. Ik ga naar Miami University (heeft niks met het zonnige Miami in het zuiden te maken) in de staat Ohio. Hier ga ik 3 maanden onderzoek doen en hopelijk veel zien van de Amerikaanse way of life.

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 34143

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 07 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: